Γενική Συνέλευση 2014

Λογοδοσία Πεπραγμένων του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων & Διανομέων Αθηνών κατά το έτος 2014 

Αναγνωσθείσα από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου κ. Ιωάννη Παπαγεωργάκη στη Γενική Συνέλευση της 30ης Μαρτίου 2015

 

 

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

 

Η χρονιά που μας πέρασε βρήκε τη χώρα μας για έβδομη συνεχόμενη χρονιά στον κυκεώνα της ύφεση.

 

Οι εξελίξεις που σημειώνονται στην παγκόσμια οικονομία και ιδιαίτερα στον Ευρωπαϊκό χώρο, έχοντας ως επίκεντρο τα τελευταία χρόνια την αδύναμη οικονομία της χώρας μας, η οποία σημειωτέον δέχθηκε πρώτη τις συνέπειες  από το τσουνάμι της διεθνούς κρίσεως, συνεχίζουν να αποτελούν τον κυριότερο και σημαντικότερο παράγοντα της οικονομικής μας ζωής.

 

Το εμπόριο, στο οποίο εντάσσεται και ο Κλάδος των Εμπορικών Αντιπροσώπων, χτυπήθηκε ανελέητα και πρώτο από όλους  τους άλλους τομείς της οικονομίας, συρρικνώνεται εντελώς με αποτέλεσμα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν και τον σημαντικότερο κρίκο του, να βυθίζονται συνεχώς από την κρίση σε μεγάλη ύφεση γεγονός που επιφέρει όχι μόνο οικονομικές αναταράξεις αλλά και κοινωνικές.

 

Οι στρεβλώσεις του παρελθόντος, τα δημοσιονομικά ελλείμματα και η μειωμένη παραγωγικότητα οδήγησαν στον διεθνή δανεισμό με τις γνωστές επιπτώσεις στο εξωτερικό χρέος της χώρας, το οποίο έφθασε σε δυσεόρατο ύψος, μας κατέταξαν ουραγό των άλλων κρατών-μελών της Ενωμένης Ευρώπης καθώς και στο περιθώριο των εξελίξεων.

 

Προσπαθώντας να κάνουμε έναν σύντομο Απολογισμό της χρονιάς που πέρασε μπορούμε να καταγράψουμε στα θετικά το Πρωτογενές πλεόνασμα 3.566 εκατ. ευρώ που εμφάνισε ο κρατικός προϋπολογισμός στο 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2014, έναντι πλεονάσματος 2.778 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο το 2013. Το ΑΕΠ της χώρας συρρικνώθηκε σχεδόν κατά 25% ενώ και ο ρυθμός ανάπτυξης 0,7% που επιτεύχθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους ήταν ο υψηλότερος στην Ευρωζώνη και ένας από τους υψηλότερους στην Ε.Ε. των 28.            Στον Τουρισμό η αύξηση κατά 21,9% των τουριστών που σημειώθηκε το 10μηνο του 2014, έσπασε το «φράγμα» των 20 εκατ. αφίξεων.

 

Παρόλα αυτά στον αντίποδα είχαμε αύξηση του φορολογικού βάρους κατά 2,6 % του ΑΕΠ, όπως επισημαίνει σε έκθεσή του ο ΟΟΣΑ, η ανεργία παρέμεινε στα πολύ υψηλά επίπεδα του 25,5% σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ ενώ και η διαφθορά στην Ελλάδα παραμένει στα ύψη. Συν τοις άλλοις είχαμε και γεγονότα που συνετέλεσαν στο να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον αβεβαιότητας στη χώρα μας όπως ήταν το εκλογικό σκηνικό που είχε στηθεί για μήνες με αφορμή την μη εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας και την προκήρυξη πρόωρων εκλογών. Αυτό αποτέλεσε βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την ανάληψη επενδυτικού ρίσκου από τον ιδιωτικό τομέα, προκάλεσε ανησυχία στις αγορές, απέτρεψε υποψήφιους επενδυτές και πάγωσε επιχειρηματικά σχέδια και πρωτοβουλίες.

 

Οι παραγωγικές τάξεις, έχοντας  συνειδητοποιήσει την πραγματικότητα, πρέπει να  ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε μια προσπάθεια που αποτελεί “Εθνική Επιταγή” και η οποία θα επιτρέψει να ξεπεράσει η χώρα μας τη δύσκολη καμπή και να την  καταστήσουμε όχι τύποις αλλά στην ουσία ισότιμο μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

 

Τα χρονικά όρια στενεύουν συνεχώς και ο στόχος για την ανόρθωση και την εξυγίανση της οικονομίας της χώρας μας, παρά το δύσκολο και αντίξοο διεθνές περιβάλλον, το οποίο δημιουργήσαμε και πάλι προσφάτως χωρίς να σεβαστούμε τις μέχρι τώρα θυσίες του λαού μας πρέπει να επιτευχθεί με άμεσα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης. Πρέπει να προωθηθούν πολιτικές που σκοπό θα έχουν την ανακούφιση των αδυνάτων και την αναδιάρθρωση της παραγωγικής διαδικασίας σε όλους τους κλάδους και τομείς.

 

Χρειάζεται “Συντονισμένο Σχέδιο” αντιμετώπισης της κατάστασης, πρέπει να καλυφθεί ο χρόνος που χάθηκε τελευταία σε δοκιμές πολιτικών που σκοπό είχαν μόνο να δημιουργήσουν εντυπώσεις.

 

Πρέπει απαρέγκλιτα και με υπευθυνότητα η Ελληνική Κυβέρνηση να εφαρμόσει υγιείς οικονομικές πολιτικές, να σεβαστεί τις μέχρι τώρα προσπάθειες της προηγούμενης Κυβέρνησης και προπαντός τις θυσίες του ελληνικού λαού και να πράξει ότι χρειαστεί με την υιοθέτηση μέτρων ανακούφισης αλλά και ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό θα στηρίξουμε τις προσπάθειες, διότι όλοι μαζί, όλες οι κοινωνικές τάξεις  σε οποιοδήποτε τομέα της οικονομίας και αν ανήκουμε πρέπει να βοηθήσουμε για να ξεφύγουμε.

 

Δυστυχώς δε πάει άλλο.

 

Η χώρα πρέπει να ανακτήσει την χαμένη της αξιοπιστία και εμπιστοσύνη.

 

Ελπίζουμε στην επίτευξη μιας βιώσιμης συμφωνίας με τους εταίρους μας, μιας συμφωνίας που θα βασίζεται στη σημερινή πραγματικότητα της οικονομίας και που θα διασφαλίζει την αναπτυξιακή προοπτική της Ελλάδας.

 

Η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλες περικοπές ούτε ο επιχειρηματικός κόσμος αντέχει νέους φόρους. Η χώρα μας χρειάζεται μεταρρυθμίσεις ανάπτυξης προκειμένου να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας.

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

 

Ευελπιστούμε ότι θα δοθεί πολιτική λύση στο πρόβλημα της Ελλάδας γιατί σε αντίθετη περίπτωση το σενάριο να βρεθεί η Ελλάδα αντιμέτωπη με μια οδυνηρή χρεοκοπία και έξοδο από τη ζώνη του ευρώ, θα δημιουργούσε μεν πολλά και δύσκολα προβλήματα στους εταίρους μας θα ήταν όμως οδυνηρό και καταστροφικό για τη χώρα μας.

 

Ας είμαστε αισιόδοξοι και προς το σκοπό αυτό θα δουλέψουμε όλοι μας.

 

 

 

Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέων Οργάνων Διοίκησης & Αντιπροσώπων στην Ομοσπονδία

 

Στις 2 & 3 Απριλίου 2014 πραγματοποιήθηκαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέας Διοικήσεως του Συνδέσμου μας και Αντιπροσώπων στην Ομοσπονδία Συνδέσμων Ανεξαρτήτων Εμπορικών Αντιπροσώπων Εισαγωγής-Εξαγωγής & Διανομέων Αθηνών στην οποία συμμετέχουμε από της ιδρύσεως της.

 

Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω όλα τα μέλη που προσήλθαν και ψήφισαν καθώς η προσέλευση ήταν αρκετά μεγάλη. Τούτο μας έδωσε δύναμη για να δουλέψουμε περισσότερο και να αντιμετωπίσουμε την δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουμε όλοι παρέλθει.

 

Από τις αρχαιρεσίες, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο που προέκυψε, καταρτίσθηκε σε Σώμα ως εξής:

 

Πρόεδρος:                                                   Ιωάννης Παπαγεωργάκης

Α’ Αντιπρόεδρος:                                      Κωνσταντίνος Παναγούλιας

Β’ Αντιπρόεδρος:                                       Κωνσταντίνος Αναγνώστου

Γενικός Γραμματέας:                                Άλκης Ηλιάδης

Ταμίας:                                                         Χρήστος Τσούτσουβας

Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας:   Μιχαήλ Κανδαράκης

Αναπληρωτής Ταμίας:                             Πελοπίδας Γεωργιάδης

Δημοσίων σχέσεων:                                 Κωνσταντίνος Λεντούδης

 

Σύμβουλοι: Δημήτριος Καραμαλάκος, Μιλτιάδης Καυκαλέτος, Αλεξάνδρα Κέντρου, Ανδρέας Λεούσης, Μάρκος Πανέττας, Σπύρος Σακελλίου και Ιωάννης Ρίζος.

 

Για την Ελεγκτική Επιτροπή εξελέγησαν ως Τακτικοί οι κ.κ. Κάρολος Κωστόπουλος και Ιωάννης Μωϋσίδης και ως αναπληρωματικοί οι κ.κ. Παναγιώτης Γιαννίκος και Αριστοτέλης Κανατάς.

 

Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω όλους τους κυρίους Συμβούλους που για τρίτη συνεχόμενη θητεία με εμπιστεύτηκαν και με εξέλεξαν ως Πρόεδρο και πάλι του Συνδέσμου μας.

 

Με τις αρχαιρεσίες για την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου έγινε και εκλογή Αντιπροσώπων του Συνδέσμου μας στην Ομοσπονδία Συνδέσμων Ανεξαρτήτων Εμπορικών Αντιπροσώπων Εισαγωγής-Εξαγωγής & Διανομέων Αθηνών, η οποία αποτελεί το δευτεροβάθμιο Όργανο του Κλάδου μας και συμμετέχει στην Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.

 

Εξελέγησαν εννέα Αντιπρόσωποι, οι οποίοι κατά σειρά εκλογής είναι οι κ.κ. Δημήτριος Καραμαλάκος, Ιωάννης Παπαγεωργάκης, Άλκης Ηλιάδης, Ανδρέας Λεούσης, Κωνσταντίνος Παναγούλιας, Μιχαήλ Κανδαράκης, Χρήστος Τσούτσουβας, Κωνσταντίνος Λεντούδης,  Κωνσταντίνος Αναγνώστου.

 

Αναπληρωματικοί Αντιπρόσωποι οι  κ.κ.  Σπύρος Σακελλίου, Πελοπίδας Γεωργιάδης, Αλεξάνδρα Κέντρου, Ιωάννης Ρίζος,  Μάρκος Πανέττας, Μιχαήλ Γεωργίου, Μιλτιάδης Καυκαλέτος, Εμμανουήλ Λουλακάκης και Σοφοκλής Παστελλάς.

 

 

Φορολογικά

 

Οι φορολογικοί νόμοι στη χώρα μας ανέκαθεν  λειτουργούσαν και δυστυχώς συνεχίζουν να λειτουργούν ως εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα με την επιβολή υψηλής φορολογίας και ως τιμωρός στον επιχειρηματία με την επιβολή υψηλών προστίμων.

 

Η νέα Κυβέρνηση μας έχει υποσχεθεί πολλά περί αυτού για θέσπιση νέου φορολογικού νόμου πιο δίκαιου και πιο αποδοτικού. Ελπίζουμε να κατορθώσει έστω και τα μισά από αυτά που έχουν εξαγγελθεί, διότι πολύ φοβάμαι ότι πρέπει σε όλα να κρατάμε μικρό καλάθι.

 

 

Παρακράτηση φόρου προμηθείας

 

Σας υπενθυμίζω ότι στο  Νόμο 2238 του 1994 «Κύρωση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος» στο άρθρο 55 καθοριζόταν, ότι στα εισοδήματα αντιπροσώπων από αμοιβές ή προμήθειες, διενεργείτο  παρακράτηση φόρου 15%.

 

Ο φορολογικός Νόμος 4172 του 2013 με ισχύ από 1-1-2014 είχε επιφέρει αναστάτωση καθόσον στο Κεφάλαιο Β άρθρο 62 και άρθρο 64 δεν καθοριζόταν με ευκρίνεια η παρακράτηση φόρου για τους εμπορικούς αντιπροσώπους στα εισοδήματά τους από αμοιβές ή προμήθειες για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας από αλλοδαπά εργοστάσια ή αλλοδαπούς οίκους. Κατόπιν τούτου οι τράπεζες παρακρατούσαν φόρο 20% μόνο στα φυσικά πρόσωπα.

 

Τούτο δημιούργησε μεγαλύτερη ασάφεια γύρω από το ποσοστό της παρακράτησης στις νομικές κατηγορίες (ατομική επιχείρηση, Ο.Ε. &  Ε.Ε., ΕΠΕ, Α.Ε. κλπ) των Εμπορικών Αντιπροσώπων.

 

Άμεσα με επιστολή μας στο Υπουργείο Οικονομικών (Δ/νση Φορολογίας Εισοδήματος) ζητήσαμε να εκδοθεί διευκρινιστική εγκύκλιος με την οποία να δίνονται οδηγίες για την παρακράτηση φόρου στα εισοδήματα των μελών μας – Εμπορικών Αντιπροσώπων Εισαγωγής-Εξαγωγής για φυσικά πρόσωπα καθώς και για νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που εισπράττουν αμοιβές ή προμήθειες.

 

 

Κατόπιν τούτου με την ΠΟΛ. 1120/25-4-2014 του Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρη αναφορικά με την παρακράτηση φόρου στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες, διευκρινίστηκε ότι «δεν εμπίπτουν στις διατάξεις περί παρακράτησης οι αμοιβές αντιπροσώπων, πρακτόρων, μεσιτών, κ.λπ. από αμοιβές ή προμήθειες για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας από αλλοδαπά εργοστάσια ή αλλοδαπούς οίκους οποιασδήποτε φύσης υλικού».

 

Κατόπιν τούτου το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. καθώς και οι τράπεζες δεν υποχρεούνται σε παρακράτηση φόρου όταν καταβάλουν αμοιβές ή προμήθειες Εμπορικών Αντιπροσώπων από 1/1/2014.

 

Επισημαίνεται ότι για αμοιβές που είχαν τιμολογηθεί στο φορολογικό έτος 2013 ή και προηγούμενα, αλλά η καταβολή (εξόφληση) αυτών πραγματοποιείτο εντός του φορολογικού έτους 2014, είχαν εφαρμογή οι διατάξεις του ν.2238/1994, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με τον ν.4172/2013, δεδομένου ότι ο χρόνος κτήσης του εισοδήματος είναι ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξής του.

 

Ο Σύνδεσμος μετά τη δημοσίευση της ανωτέρω εγκυκλίου αισθάνεται δικαιωμένος διότι μετά από επίμονους και συνεχείς αγώνες πολλών ετών κατόρθωσε να πείσει τους αρμοδίους ότι η παρακράτηση φόρου 15% στις προμήθειες δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα ρευστότητας στους Εμπορικούς  Αντιπροσώπους και τούτο διότι η παρακράτηση αυτή, που στην ουσία ήταν προκαταβολή φόρου εισοδήματος, ήταν κατά πολύ υψηλότερη από τον οφειλόμενο φόρο καθόσον στις περισσότερες περιπτώσεις οι Εμπορικοί Αντιπρόσωποι δικαιούντο επιστροφής φόρου τον οποίο εισέπρατταν καθυστερημένα και άτοκα.

 

Τελικώς οι μακροχρόνιες και επίπονες προσπάθειες του Συνδέσμου απέδωσαν και η προμήθεια που λαμβάνει ο Εμπορικός Αντιπρόσωπος από αλλοδαπά εργοστάσια ή αλλοδαπούς οίκους δεν εμπίπτει στις διατάξεις περί παρακράτησης φόρου 15% ή 20%.

 

 

Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα

 

Ένα σημαντικό μεταρρυθμιστικό βήμα για την ελληνική οικονομία είναι τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, καθώς είναι ένα νομοθέτημα που, εφόσον εφαρμοστεί κατάλληλα, μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τις ελληνικές επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες εντός και εκτός της χώρας. Η κατάργηση των χρονοβόρων και γραφειοκρατικών διαδικασιών του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα της αγοράς, που ικανοποιείται μέσα από τις ρυθμίσεις του παρόντος νομοσχεδίου.

 

 

    Ασφαλιστικό 

 

Η κοινωνική ασφάλιση είναι ένας τομέας με κρίσιμες οικονομικές, δημοσιονομικές και σίγουρα κοινωνικές προεκτάσεις. Ένας τομέας που, δυστυχώς, στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε διαρκή κρίση και έχει μετατραπεί σε αγκάθι για το σύνολο σχεδόν του Ελληνικού πληθυσμού είτε αφορά συνταξιοδοτικά θέματα είτε αφορά θέματα υγείας και περιθάλψεως.

Οι πληγές του ασφαλιστικού είναι γνωστές εδώ και δεκαετίες και καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να τις αντιμετωπίσει και να τις θεραπεύσει ριζικά. Τώρα όμως που η κατάσταση έχει περιέλθει σε αδιέξοδο καθώς τα οικονομικά όλων των ταμείων είναι ελλειμματικά και παρουσιάζονται μεγάλα προβλήματα ρευστότητας θα πρέπει η Κυβέρνηση να λάβει αποτελεσματικά μέτρα και να δώσει την αρμόζουσα προσοχή και έμφαση με σκοπό την βελτίωση και την ενδυνάμωση των ταμείων ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες τους για να εκπληρώνουν τον λόγο υπάρξεώς τους.

 

Όλους εμάς του Εμπορικούς Αντιπροσώπους και γενικά του Ελεύθερους Επαγγελματίες- Εμπόρους που υπαγόμεθα στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών και στον οποίο τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται μεγάλα προβλήματα ρευστότητας μας διακατέχει ανασφάλεια για το μέλλον του Ασφαλιστικού  μας φορέα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του.

 

Η πραγματική εικόνα του Ο.Α.Ε.Ε. είναι τραγική διότι αφ’ ενός οι ασφαλισμένοι αδυνατούν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές αφ’ ετέρου ο Ο.Α.Ε.Ε. δεν διαθέτει  την απαιτούμενη ρευστότητα για την κάλυψη των υποχρεώσεών του, καθώς τα συσσωρευμένα χρέη του Οργανισμού ξεπερνούν τα 7 δισ. ευρώ.

 

Οι Μικρομεσαίοι, έμποροι, επιχειρηματίες βιώνουν μια δυσάρεστη και τραγική συγχρόνως κατάσταση αφού αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές με αποτέλεσμα τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ασφαλισμένοι να μην έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

 

Οι αποφάσεις για ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών κάθε άλλο παρά ως ευνοϊκές μπορούν να χαρακτηρισθούν καθώς ζητείται, από όσους μπουν σε ρύθμιση, να πληρώνουν τις δόσεις των παλαιών οφειλών και συγχρόνως τις τρέχουσες πράγμα που είναι αδύνατον για το σύνολο σχεδόν των ασφαλισμένων με παλαιά χρέη.

 

Σε συνάντηση που κάναμε με τη Διοικητή του ΟΑΕΕ κα Γεωργία Κωττίδου στα Γραφεία του ΟΑΕΕ, στην οποία εκπροσωπούσαμε και τους Συνδέσμους Εμπορικών Αντιπροσώπων Πειραιά και Δυτικής Ελλάδος, θέσαμε όλα τα ασφαλιστικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι Εμπορικοί Αντιπρόσωποι και ο επιχειρηματικός κλάδος γενικότερα, ζητώντας την άμεση επίλυσή τους, προτείνοντας:

 

  • Άμεση διευθέτηση των εκκρεμών καθυστερούμενων δόσεων σε 100 με ταυτόχρονη μείωση του ποσού καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών
  • Επαναφορά της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όλους τους ασφαλισμένους (ενήμερους και μη)
  • Κατάργηση όλων των νομικών κυρώσεων, κατασχέσεων κλπ

 

Επιπλέον  προτείναμε τη πλήρη απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για όλους τους συνεπείς ασφαλισμένους, οι οποίοι έχουν καλύψει επί 35 έτη συνεχόμενα τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις και παράλληλα έχουν καλύψει ηλικιακά το όριο συνταξιοδότησης.

 

Εν συνεχεία, με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του προσχεδίου προϋπολογισμού 2015 και συγκεκριμένα την προώθηση ρύθμισης για την εξόφληση σε πολλές δόσεις των οφειλών προς το Δημόσιο, ο Σύνδεσμος πήρε πάλι θέση, εκφράζοντας  πάλι την ανησυχία μας για την επιτυχία του καθώς όπως τονίσαμε για άλλη μια φορά ζητούμενο δεν είναι μόνο η ρύθμιση των οφειλών σε πολλές δόσεις, αλλά και η ταυτόχρονη μείωση των τρεχουσών υποχρεώσεων σε μικρότερα ποσά για να μπορούν να ανταπεξέλθουν οι ασφαλισμένοι.

 

Αυτό ήταν και ένα από τα βασικά θέματα που ζητήσαμε από τη Διοικητή του ΟΑΕΕ κα Κωττίδου στην συνάντηση που είχαμε μαζί της, την άμεση διευθέτηση των εκκρεμών καθυστερούμενων δόσεων σε 100 με ταυτόχρονη μείωση του ποσού καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών.

 

Ο νέος νόμος 4321/21-3-2015 «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας» που αφορά ρυθμίσεις για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία προβλέπει τη δυνατότητα υπαγωγής των εν ενεργεία ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ έως και τρεις χαμηλότερες κατηγορίες. Αυτό είναι θετικό, όπως επίσης και η θέσπιση της μηνιαίας καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών στο Ταμείο μας, θα βοηθήσει πιστεύω και τους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και τον ΟΑΕΕ στην αύξηση των εσόδων του.

 

 

Μητρώο Συνδέσμου

 

Αντιλαμβανόμενοι πλήρως την οικονομική κατάσταση που επικρατεί και θεωρώντας ότι με την παρούσα κρίση και δυσπραγία της αγοράς είναι ενδεχόμενο η μη ταμειακή ενημέρωση ορισμένων μελών μας να οφείλεται σε οικονομικούς λόγους, το Διοικητικό μας Συμβούλιο στη Συνεδρίασή του στις 16 Ιουνίου 2014, αποφάσισε να δώσει την δυνατότητα στα μέλη, που οφείλουν Συνδρομές από δύο έτη και πάνω, τη δυνατότητα να καταβάλλουν τις οφειλόμενες συνδρομές τους με έκπτωση 50%.

 

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής του Διοικητικού μας Συμβουλίου, ήταν να διευκολύνει τα μέλη του ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν ως ενεργά μέλη του Συνδέσμου μας συμβάλλοντας στην ενδυνάμωσή του, ιδιαίτερα σ’ αυτήν την κρίσιμη περίοδο, αλλά και στην τόνωση των προσπαθειών μας για την προώθηση των επιδιώξεων μας με σκοπό τη διασφάλιση των συμφερόντων των Εμπορικών Αντιπροσώπων, οι οποίοι στις δύσκολες μέρες που βιώνουμε βάλλονται ποικιλοτρόπως.

 

 

Ηλεκτρονική Ενημέρωση

 

Για θέματα που συνδέονται με την εν γένει δραστηριότητα του Συνδέσμου μας και αφορούν τον Κλάδο μας όπως φορολογικά, ασφαλιστικά, νομικά, θέματα προμηθειών καθώς και εκείνα που συνδέονται με τις διεθνείς εξελίξεις και αφορούν την επαγγελματική μας δραστηριότητα προβάλλονται όσο καλύτερα μπορούμε με το           “Ηλεκτρονικό Δελτίο του Συνδέσμου μας”,   η αποστολή του οποίου συνεχίστηκε και το προηγούμενο έτος σε όλα τα μέλη που διαθέτουν ηλεκτρονική διεύθυνση.

 

Το “ Ηλεκτρονικό Δελτίο” αποτελεί σύγχρονο μέσο επαφής του Συνδέσμου μας με τα μέλη του. Επιθυμία όμως της Διοικήσεως είναι η σχέση αυτή να είναι αμφίδρομη. Θέλουμε τα μέλη  να έχουν πιο ενεργή παρουσία στα τεκταινόμενα του Συνδέσμου μας και να μας εκφράζουν με αποστολή ηλεκτρονικών και όχι μόνο μηνυμάτων, τους προβληματισμούς τους για τα επαγγελματικά μας θέματα και ακόμα περισσότερο να προτείνουν τις ενδεδειγμένες κατά τη γνώμη τους λύσεις.

 

Ιστοσελίδα

 

Στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών του Συνδέσμου μας τόσο προς τα μέλη του, όσο και προς το εξωτερικό και συμβαδίζοντας με τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας ανακατασκευάσαμε την Ιστοσελίδα μας, στα πρότυπα του ΕΒΕΑ,  ώστε να είναι πιο σύγχρονη, εμπεριστατωμένη και κατατοπιστική σε όσους την επισκέπτονται προκειμένου να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες του Συνδέσμου μας, τις ανακοινώσεις και δράσεις του που αφορούν το επάγγελμά μας.

 

Το σημαντικό είναι ότι και μετά την ανάρτησή της συνεχίζεται ανελλιπώς ο εμπλουτισμός της και ενημερώνεται με όλα τα νέα δεδομένα.

 

Εκπαιδευτικά προγράμματα

 

Συνεχίστηκαν και κατά το προηγούμενο έτος τα εκπαιδευτικά προγράμματα που διοργανώνει ο Σύνδεσμός μας για την κατάρτιση του  προσωπικού των επιχειρήσεων που απασχολούν από 1-25 άτομα.

 

Η συμμετοχή δυστυχώς δεν ήταν η αναμενόμενη και τούτο διότι οι επιχειρήσεις έχουν μειώσει κατά πολύ το προσωπικό τους λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

 

Σημασία έχει ότι η προσπάθειά μας και προς αυτή την κατεύθυνση συνεχίζεται και ελπίζουμε να ανατραπεί η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, να μειωθεί η ανεργία ώστε περισσότεροι νέοι να απασχοληθούν στις επιχειρήσεις μας και να τους δοθεί η δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε νέους τομείς δραστηριότητας.

 

 

 

 

 

 

Συνεργασία του Συνδέσμου μας με ΕΒΕΑ – ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ και λοιπές Οργανώσεις

 

Συνεχίστηκε και κατά το προηγούμενο έτος η συνεργασία μας τόσο με τις λοιπές Οργανώσεις του Κλάδου μας όσο και με τις άλλες εμπορικές Οργανώσεις πάνω σε  θέματα που απασχολούν γενικά τον εμπορικό κόσμο.

 

Άριστη και αποδοτική πάνω σε αμιγώς επαγγελματικά θέματα ήταν η συνεργασία μας με την Ομοσπονδία Συνδέσμων Ανεξαρτήτων Εμπορικών Αντιπροσώπων και Διανομέων.

 

Σας υπενθυμίζουμε ότι η Ομοσπονδία μας είναι και μέλος της Διεθνούς Οργανώσεως Εμπορικών Αντιπροσώπων και κατ’ αυτό τον τρόπο παρακολουθεί και συμμετέχει ενεργά στα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο μας σε Διεθνές επίπεδο.

 

Πάνω από όλα όμως επιθυμώ να επισημάνω την άριστη συνεργασία μας με το Ε.Β.Ε.Α., το οποίο συμπαρίσταται σε κάθε προσπάθεια του Συνδέσμου μας για την προώθηση των επαγγελματικών μας θεμάτων. Επίσης θέλω να τονίσω την πρόθυμη οικονομική του ενίσχυση, χωρίς την οποία ο Σύνδεσμός μας δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του λόγω της οικονομικής δυσπραγίας που αντιμετωπίζουν τα μέλη μας και αδυνατούν να καταβάλλουν ακόμα και την ετησία συνδρομή τους

 

Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ στο νέο καθεστώς που ισχύει από 1 Ιανουαρίου 2015 για τα μέλη των Επιμελητηρίων. Όπως ήδη γνωρίζετε, από την 1η Ιανουαρίου 2015 καταργήθηκε η υποχρεωτική συνδρομή των μελών σε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας, ενώ με αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις θεσπίστηκαν ενιαία ειδικά τέλη ΓΕΜΗ προβλεπόμενων επιμελητηριακών υπηρεσιών, καθώς και ενιαίο ετήσιο τέλος διατήρησης μερίδας ΓΕΜΗ. Παράλληλα, προσδιορίστηκαν τα ενιαία ανταποδοτικά τέλη ανά παρεχόμενη υπηρεσία στα μέλη των Επιμελητηρίων και το ενιαίο ποσό ετήσιας συνδρομής για την παροχή ανταποδοτικών υπηρεσιών στα μέλη.

 

Η θέση του Συνδέσμου μας είναι ξεκάθαρα υπέρ της αναγκαιότητας ύπαρξης ισχυρών Επιμελητηρίων, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο για την ελληνική οικονομία και την επιχειρηματικότητα, διότι έχουν ιδιαίτερο θεσμικό ρόλο ως εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας, καθώς λειτουργούν ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου μας και στην πολιτεία.

 

Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου μας και ειδικά ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Κων/νος Μίχαλος δίνουν καθημερινά αγώνα για την ανάπτυξη και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, προάγουν την επιχειρηματικότητα και προασπίζουν τα συμφέροντα του κλάδου μας.

 

Από το βήμα αυτό εκφράζω  προς τη Διοίκηση του επιμελητηρίου μας και ειδικά στον Πρόεδρο κ. Κων/νο  Μίχαλο τις θερμές ευχαριστίες μας για την εν γένει συμπαράσταση και τη βοήθεια που μας παρέχει καθώς και την φιλοξενία του  στις αίθουσες  συνεδριάσεων του ΕΒΕΑ  για την πραγματοποίηση της Γενικής μας Συνελεύσεως και λοιπών εκδηλώσεών μας.

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Μη θέλοντας να σας κουράσω περισσότερο περιέγραψα εν συντομία μέρος των δραστηριοτήτων του Διοικητικού μας Συμβουλίου κατά το περασμένο έτος. Θέλω όμως να σας διαβεβαιώσω για άλλη μια φορά ότι ο Σύνδεσμός μας καταβάλλει το ανθρωπίνως δυνατόν προς κάθε κατεύθυνση για την προβολή των θεμάτων που μας απασχολούν και τη διεκδίκηση της επίλυσής τους μολονότι αυτή την εποχή οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες.

 

Ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου μας θέλω να  σας ευχαριστήσω όλους για την παρουσία σας σήμερα στη Γενική μας Συνέλευση.

 

Επίσης θέλω να ευχαριστήσω θερμά τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου μας, τακτικά και αναπληρωματικά, την Ελεγκτική Επιτροπή, για την αμέριστη συμπαράστασή τους στην όλη προσπάθεια του Συνδέσμου μας, επίσης  τον υπάλληλο των Γραφείων μας κ. Δημήτριο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος φροντίζει μόνος του για την καλή λειτουργία του Συνδέσμου με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των μελών μας.

 

Τέλος ευχαριστούμε το Γραφείο τύπου του Επιμελητηρίου, που φροντίζει να προωθούνται οι θέσεις του κλάδου μας σε όλο τον εμπορικό κόσμο μέσω του καθημερινού ηλεκτρονικού του Δελτίου, τον ηλεκτρονικό τύπο καθώς και τις εφημερίδες ’’ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ” και ‘’ΚΕΡΔΟΣ’’ για την προβολή των θεμάτων μας .

 

 

Σας ευχαριστώ

Ιωάννης Παπαγεωργάκης